GildeStrijdperken (GS) Uitleg

Uitleg GildeStrijdperken (GS)

Gebouwen;

De lokkers, vallen en uitkijktorens plaatsen we uit principe niet. 

Dan zijn er 3 stuks commandoposten (20, 40 en 60% kans op geen ontmoediging) en 3 stuks kazernes (ook weer 20, 40 en 60% kans op geen ontmoediging). Het grote verschil met de oude GS opzet is dat er door FOE een cap op gezet is van maximaal 80% geen ontmoediging. Feitelijk komt het er dus op neer dat het geen zin heeft om meer gebouwen neer te zetten dan de benodigde 80% geen ontmoediging. Maar we moeten ook niet te weinig neer zetten. In principe is het de bedoeling dat wel alle sectoren met 80% geen ontmoediging kunnen aanvallen, zodat iedereen het maximale aantal gevechten/onderhandelingen kan doen. 

Of je een commandopost of een kazerne bouwt, maakt niet zoveel uit. Voordeel van een commandopost is dat deze ook overwinningspunten geeft. Maar kijk vooral naar wat de gebouwen kosten en kies dan het gebouw waarvan we de meeste goederen in kas hebben. 

Uitleg Markeringen;

  • Target/TAG op een vijandige sector: Aanvallen en innemen.
  • Handje op een niet door ons bezette sector: Aanvallen en NIET innemen Handjes worden niet voor niets geplaatst. Min. 20 opmarsen overlaten bvb 332/352.

    Dit kan belangrijk voor onszelf zijn of onderdeel van een afspraak met een ander Gilde. Zie je een handje, stop dan op tijd!!  Maar kijk ook even op het eind vlak voor het innemen van de sector of er niet alsnog een handje is geplaatst.

  • Target/TAG op een door ons bezette sector: Kampen om af te bouwen (dia sponsoring) Als een gebouw klaar is of als je het gebouw afmaakt met diamanten, haal dan ook de target op de sector weg. Zo weten anderen ook dan de gebouwen klaar zijn.
  • Handje op een door ons bezette sector: Kampen bezig met bouwen maar hoeven niet afgewerkt te worden met dia's EN/Of een sector waar er GEEN kampen op gebouwd mogen worden vanwege krapte gildekas.
  • Meerdere handjes rond vijandige sector = helemaal niet aanvallen
  • Niet te veel targets zetten; Als er te veel targets staan, is het niet duidelijk weten waar de prioriteit ligt en zijn er vaak leden in diverse sectoren tegelijk bezig. Daardoor kan het gebeuren dat een belangrijke sector niet gehaald wordt, terwijl als iedereen die op dezelfde sector aan het vechten zou zijn, we het wel hadden gehaald.
  • Geen targets meer in de buitenste ring (met uitzondering van later op de avond). Deze kustsectoren mogen wel gedaan worden, maar zijn minder belangrijk. En met een target er op zullen sommige deze dan ook eerder gaan doen terwijl ze beter de ontmoediging hadden kunnen sparen in het midden. Later op de avond kan en op een kustsector een target gezet worden met als doel je daarop leeg te spelen.
  • Wat er ook aan targets of handjes staan, datgene wat in de GS groep gezet wordt is het belangrijkste. Dus bij voorkeur de GS groep aanhouden en in de gaten houden. 

Scherp zetten;

In principe zetten we zo min mogelijk scherp. Dat is nu ook minder nodig. 1 aanliggende sector kan immers al 80% geven. Scherp zetten doen we alleen in de volgende gevallen;I

  • Om aansluiting te houden in de middelste ringen, we willen onszelf natuurlijk niet van de kaart spelen.
  • Als we (voornamelijk in de nacht) daardoor alle andere Gildes uit de middelste ringen wegspelen.'Wegspelen zou dan in ons nadeel zijn, omdat we dan later zelf ook moeilijker kunnen opstarten.
  • Als we daardoor een vlag (laten we afspreken 50+) wegspelen van een ander Gilde.